سعید محمدینیا؛ مدیر اجرایی پاتوق کتاب مشهد(شعبه مرکزی) در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره اجرای پاییزه 97 بیان کرد: با توجه به افزایش قابلتوجه کتاب، همزمانی دو طرح پاییزه، هفته کتاب و همچنین پویش کتابگردی در میزان فروش تاثیرگذار
بود و انگیزه مخاطب را برای خرید افزایش داد.
وی با اشاره به پایان اعتبار پاتوق کتاب مشهد بعد از هفته کتاب، درباره کیفیت برگزاری این دوره از طرحهای حمایتی افزود: به نظر میرسد، مسئولان اجرای طرح در تخصیص اعتبار چندان به معیارها توجه ندارند.
محمدینیا ادامه داد: در حالیکه تعداد عنوان کتاب و متراژ غرفه از مولفههای اصلی در میزان تخصیص اعتبار است، بین دو فروشگاه پاتوق کتاب مشهد این دو ضابطه رعایت نشده است و فروشگاه کوچکتر با تعداد کتاب کمتر بیش از فروشگاه بزرگتر اعتبار تخصیص داده شده است.
مدیر اجرایی پانوق کتاب مشهد(شعبه مرکزی) درباره برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب مشهد با طرح پاییزه گفت: به نظر میرسد با توجه به آغاز برگزاری نمایشگاه استانی و تخفیف 40 درصدی و گاه بیشتر ناشران حاضر در این رویداد، موجب شده تا مخاطبان برای خرید کتاب به نمایشگاه مراجعه کنند.
محمدینیا با تاکید بر بهبود روال برگزاری طرح پاییزه در مقایسه با دورههای قبل بیان کرد: پاییزه 97 در مقایسه با دوره قبل حداقل از نظر اجرایی بهتر برگزار شد اما از نظر تبلیغات و اطلاعرسانی ضعفهایی داشت.
وی افزود: به یاد دارم دورههای گذشته از رسانههای دیداری و شنیداری برگزاری طرحهای حمایتی اطلاعرسانی میشد، اما این دوره جریان ضعیف اطلاعرسانی موجب شد تا مشتریهای قدیمی از آغاز طرح بیخبر باشند بهطوری که 50 تا 60 درصد مشتریها جدید بودند.
مدیر اجرایی پاتوق کتاب مشهد(شعبه مرکزی) با تاکید بر لزوم توجه به تبلیغات ادامه داد: برخی از مشتریها بهویژه مخاطبان خانم به محض اطلاع از شرط ارائه کد ملی و شماره تلفن همراه برای برخورداری از تخفیف طرحهای حمایتی، به دلیل بیاطلاعی، از استفاده از طرحهای حمایتی منصرف میشوند. بنابراین اطلاعرسانی با اهمیت است.