به گزارش خبر گزاری چاپارطوس
نصر: بعد از انتشار خبر حادثه دلخراش سقوط پرواز شماره 752 هواپیمای اوکراینی در تاریخ 18 دی 98 و انتشار بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اصابت اشتباه موشک پدافند ایران به این هواپیما، تحلیل های متفاوتی در خصوص چگونگی وقوع خطای سهوی انجام گرفت و این موضوع سبب شد سوال های متفاوتی از قبیل چگونگی قطع ارتباط رادیویی و رویت هواپیمای بوئینگ به عنوان کروز در رادار، در افکار عمومی ایجاد شود.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه موقعیت پرواز هواپیما نسبت به این سامانه به گونهای بود که این پرواز نزدیک شونده محسوب میشد، اظهار داشت: معمولا وقتی هواپیماها همراستا با سامانه ها قرار می گیرند، سطوح مقطع آنها کوچک میشود، اپراتور در فضای جنگی با تصور اینکه هدف کروز است، شلیک میکند و تصور می کند که یک کروز را منهدم کرده است."